Rate this post

از دیرباز تا به امروز، در هر کشور و هر فرهنگی مرسوم است که پس از دفن میت، روی مزار را با سنگ قبر بپوشانند. دلیل این کار در گذشته، نمایان شدن محدوده قبر و تفکیک آن از زمین اطراف بوده است. اما به مرور زمان و طی دوره‌های مختلف، نوع سنگ، جنس و مقاومت آن، رنگ و تزئینات سنگ و… نیز بین مردم اهمیت پیدا کرده است. تا اینکه امروزه، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد پس از خاکسپاری عزیزان‌شان، انتخاب و خرید سنگ قبر است. در این مقاله ایده های مختلفی برای سنگ قبر بیان کرده و تصاویری از سنگ قبر‌های مدرن و عجیب آورده‌ایم.

انتخاب سنگ قبر خاص

متاسفانه یا خوشبختانه، امروزه سنگ مزار به یکی از اصلی‌ترین نمادهای یادبود برای متوفی تبدیل شده است. برخی از افراد جامعه معتقدند که نوع و جلوه سنگ قبر آن‌ها، نشان دهنده فرهنگ، قومیت و سبک زندگی آن‌هاست. به همین دلیل هم برای سنگ قبر خود و اطرافیان‌شان اهمیت بسیار زیادی قائل شده و در انتخاب آن وسواس خاصی به خرج می‌دهند. از طرف دیگر، عده‌ای از مردم هم ترجیح می‌دهند که سنگ قبرهای ساده و شیکی داشته باشند.

پیدا کردن طرح سنگ قبر ممکن است زمان زیادی را از خانواده متوفی بگیرد. شما می‌توانید در این خصوص از مراکزی که سنگ قبر ارائه می‌کنند، کمک بگیرید و بدین ترتیب از جدیدترین طرح‌های سنگ قبر مطلع شوید.

ایده های مدرن سنگ قبر

آن دسته از افرادی که علاقه به خریداری سنگ قبرهای خاص و مدرن دارند، می‌توانند در ادامه با برخی از ایده های مدرن سنگ قبر آشنا شوند.

استفاده از سنگ‌هایی با رنگ های متفاوت

ترکیب دو رنگ سنگ برای سنگ قبر تاثیر زیادی در زیبایی مزار عزیزان شما خواهد داشت. همانطور که در تصویر می‌بینید، شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود، دو رنگ متضاد مانند سفید و مشکی را در کنار یکدیگر قرار داده و سنگ قبری زیبا و به یاد ماندنی داشته باشید. راه حل بعدی استفاده از رنگ‌هایی است که تضاد کمتری با یکدیگر دارند. به عنوان مثال سنگ قبری که با کمک دو طیف مختلف طوسی طراحی شده باشد هم از زیبایی خاصی برخوردار خواهد بود.

لازم به ذکر است که استفاده از سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف در کنار یکدیگر نیز ایده بدی به نظر نمی‌رسد. به عنوان مثال، یک سنگ ساده براق در کنار یک سنگ طرح‌دار می‌تواند جلوه خاصی به سنگ قبر عزیزان شما ببخشد.

استفاده از طرح‌های خاص روی سنگ قبر

هر فردی در زمان حیات خود به موضوعات خاصی علاقه داشته است. خانواده متوفی می‌توانند هنگام سفارش سنگ قبر به این نکته توجه کرده و از این علائق برای طراحی سنگ قبر متوفی استفاده کنند.

طرح‌هایی مانند گیاهان، ستارگان، کهکشان و.. برای افرادی که به این مسائل علاقه داشته‌اند، گزینه خوبی است. به عنوان مثال بهترین طرح برای یک منجم، طرح سیارات و برای یک باغدار، طرح گیاهان است.

قراردادن جای گل و گیاه روی سنگ قبر

در شمار زیادی از کشورهای جهان، مردم پیش از بازدید از مزار درگذشتگان خود، گل می‌خرند و آن را روی مزار عزیزانشان قرار می‌دهند. در نظر گرفتن جای گل و گیاه روی سنگ قبر باعث می‌شود تا مزار متوفی همواره سبز و زیبا باشد. همچنین این کار، خانواده متوفی را از خرید گل و گیاه بی نیاز می‌کند. طرح‌های زیبای بسیاری برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید بین آن‌ها جست‌وجو کرده و زیباترین آن‌ها را برای سنگ قبر عزیزان خود انتخاب کنید. همچنین برای گرفتن ایده می‌توانید از طرح‌های زیر کمک بگیرید.

تا اینجا تلاش کردیم تا شما را با ایده‌های مدرن سنگ قبر آشنا کنیم. ممکن است تصور کنید که این طرح‌ها برای استفاده در کشور ما مناسب نیستند. یا حتی با فرهنگ ایرانی تناسب ندارند. در صورتی که تمایل دارید تا با عکسهای بیشتر ایده های سنگ قبر ایرانی آشنا شوید، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

با این کار می‌توانید با جدیدترین طرح های سنگ قبر ایرانی که تناسب بیشتری با فرهنگ ما دارند، آشنا شوید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ایده های مدرن سنگ قبر آشنا کنیم. در پایان به این موضوع اشاره می‌کنیم که برگزاری مراسم ختم، کنار آمدن با غم از دست دادن عزیزان، پذیرایی از مهمانان، مطلع کردن بستگان از غم پیش آمده، انتخاب سنگ قبر و مواردی از این دست از جمله مسائلی هستند که خانواده داغدار باید از عهده انجام آن‌ها بربیایند. تعدد این موراد باعث می‌شود تا انجام این کارها کمی سخت به نظر برسد.

به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای ساده‌تر کردن مسائل، برخی از امور را به شرکت‌ها و موسسات مربوطه بسپارید. به عنوان مثال به جای تهیه اقام پذیرایی به صورت جداگانه از پک‌های پذیرایی آماده استفاده کنید. پکتو، این مسئولیت را برعهده می‌گیرد و پک پذیرایی دلخواه شما را در زمان و مکان مورد نظرتان به شما تحویل می دهد. فقط کافی است تا پک مورد نظر، تعداد، زمان و مکان تحویل را به ما اعلام کنید و سپس منتظر دریافت آن‎ها باشید.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

دیدگاه خود را در مورد این مطلب برای ما بنویسید

دیدگاهی ثبت نشده است.
با ما تماس بگیرید